Zarządcy Bożych Dóbr 3
Powołany
Zarządcy Bożych Dóbr 3: Powołany
Czego się nauczysz ?
- Nauczysz się wracać do podstaw i serca Biblii, jakim jest Ewangelia oraz początek wspólnoty Kościoła.
- Zrozumiesz, że nie musisz samodzielnie wymyślać nowych dróg, ale możesz naśladować Jezusa i Jego uczniów.
- Dowiesz się, jak Piotr stał się uczniem Jezusa, uwierzył Mu i nauczył się "łowić ludzi".
- Poznasz proces uczenia się na przykładzie Piotra i pozostałych uczniów, którzy dzień po dniu poznawali Jezusa, Jego słowa, mentalność, sposób życia.
- Odkryjesz, jak formować i czynić uczniów, aby wypełnić swoje powołanie jako uczeń Jezusa i przynosić trwałe owoce.
- Zrozumiesz znaczenie pozostawienia duchowego dziedzictwa poprzez czynienie uczniów i wypełnianie Bożego nakazu.
Podsumowując – to był błogosławiony czas. Jeszcze nigdy nie czułam tak mocno, jak bardzo Jezusowi na mnie zależy, jak bardzo chce mnie oczyścić z różnych kłamstw i złudzeń i jak bardzo pragnie, żebym była Jego wiernym uczniem.
Program kursu
- Rozwój człowieka od narodzin do starości: Zajęcia rozpoczniemy od omówienia etapów rozwoju człowieka, począwszy od narodzin aż po starość. Skupimy się na znaczeniu prawidłowego rozwoju w różnych fazach życia oraz konsekwencjach zaniedbań w tym procesie.
- Znaczenie prawidłowego rozwoju: Przeanalizujemy, jakie korzyści przynosi prawidłowy rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny oraz jakie mogą być skutki zaniedbań w tych obszarach dla jednostki i społeczeństwa.
- Rozwój życia duchowego: Omówimy, jak przebiega rozwój duchowy człowieka, jakie są jego prawidłowe skutki oraz jakie mogą wystąpić "opóźnienia" w tym procesie. Zastanowimy się, jak te aspekty wpływają na ogólny rozwój osobowości.
- Życie Mojżesza jako przykład uczniostwa: Na podstawie życia Mojżesza zbadamy, jak wyglądało uczniostwo w jego szkole. Omówimy proces "narodzin" jego uczniów, wyzwania, z którymi się mierzyli, oraz wymagania, jakie musieli spełniać, aby stać się jego uczniami
- Przemiana ucznia w następcę: Omówimy proces, w którym uczeń staje się następcą swojego nauczyciela. Zastanowimy się, jakie umiejętności i cechy są potrzebne, aby przejąć rolę lidera i kontynuować dzieło swojego nauczyciela.
Po raz pierwszy od kilku lat miałam okazję, żeby się zatrzymać, odetchnąć, zobaczyć i usłyszeć to, czym Jezus dzielił się ze swoimi uczniami. Rozważając poszczególne dni, czułam, jakbym na żywo była wraz z Chrystusem i apostołami podczas wjazdu do Jerozolimy, Ostatniej Wieczerzy, a przede wszystkim podczas trwogi konania i męki. Dzięki tym zajęciom mogłam pracować nad sobą, nad tym, by nie tylko patrzeć, ale i widzieć Jezusa. Nie tylko słuchać Jego słów, ale przede wszystkim je słyszeć i uczyć się wypełniać. Po kolejnym roku mam świadomość swojej niewystarczalności w czynieniu dobra. Wiem, że nieustannie potrzebuję wsparcia Jezusa, bo moje serce ma tendencję do zatrzymywania się w podążaniu za Nim. Potrzebuję też ćwiczeń nad moim sercem i duchem, by moje życie w Jezusie przynosiło owoce. Bogu dzięki, że moje zmagania, cierpienia, trudności, a nawet porażki są narzędziem oczyszczania z egoizmu i pychy. Odkryłam bowiem, że bycie prawdziwym uczniem Jezusa to danie szansy na to, by cechy Jezusa zostały wplecione w moje życie…